Fakty i mity o odchudzaniu

oNa temat odchudzania, napisano wiele poradników. Do tego jest o nim tyle samo opinii co osób odchudzających się. Każdy ma wyrobione już swoje, nie zawsze poprawne, zdanie. Szczupła sylwetka, spalanie tłuszczu, to niektóre z często powtarzanych haseł, które mają nas nakłonić do konkretnej diety. Jak schudnąć w takim gąszczu informacji? Poniżej przedstawiamy najbardziej popularne fakty i mity na temat zrzucania wagi.

Rezygnując ze śniadania, szybciej schudnę

To najczęściej popełniany błąd. Śniadanie to najważniejszy posiłek w trakcie całego dnia. Mit powstał najprawdopodobniej ze względu na to, że ze śniadania najłatwiej zrezygnować. Ponieważ wiele osób, po przebudzeniu nie odczuwa głodu, ponieważ metabolizm po nocy jeszcze jest spowolniony. Jednak organizm potrzebuje energii do funkcjonowania w ciągu dnia, dlatego też absolutnie nie wolno rezygnować z tego posiłku. Brak śniadanie spowoduje też, że będziesz podjadać w czasie dnia.

Owoce można jeść bez ograniczeń

Owoce można jeść między posiłkami, ale w ograniczonych ilościach i nie wszystkie. Bardzo słodkie owoce, jak np.: banany czy winogrona, zawierają dużą ilość cukru, co powoduje wzrost insuliny we krwi, która potem bardzo szybko opada, a uczucie głodu powraca. Należy jeść owoce o niskim indeksie glikemicznym, jak np.: jabłka, czereśnie.

Można jeść czekoladę

Czekoladę lubi chyba każdy. Zjedzenie czekolady, oczywiście gorzkiej, poprawia humor, pamięć, dostarcza organizmowi odpowiedniej dawki energii, uwalnia przeciwutleniacze, które blokują tworzenie komórek rakowych. Wygląda na to, że czekolada ma same plusy. Ale, nawet gorzka, zawiera też cukier, który powoduje produkcje glukozy we krwi. Następuje to ok 1.5 minuty po zjedzeniu. Dlatego też w jedzeniu czekolady należy zachować umiar, jeść tylko tą o wysokiej zawartości kakao, ok 90%.

Kawa jest zabroniona

Kawa jest cudownym napojem, który większości z nas pomaga postawić organizm „na nogi”. Dzięki zawartości kofeiny, organizm dostaje tak zwanego „kopa”. Po wypiciu kawy, możemy bardziej się skupić zwalczając uczucie senności. W większości różnych diet, kawa w umiarkowanych ilościach, bez cukru i mleka jest dozwolona.

Picie wody, przyspiesza odchudzanie.

Picie wody nie przyspiesza odchudzania, ale wspomaga codzienną dietę i przemiany zachodzące w organizmie. Pomaga w trawieniu na każdym etapie, wspomaga oczyszczanie organizmu wypłukując toksyny. Do tego np. woda z dużą zawartością jodu pobudza tarczycę, która ma bezpośredni wpływ na przemianę materii i wydzielanie insuliny. Picie dużej ilości wody dziennie.

Kolacje trzeba zjeść wcześniej

Tak. Kolacje należy zjeść przynajmniej 2 godziny przed pójściem spać. Jest to niezwykle ważne ze względu na to, że w czasie snu metabolizm spowalnia. Pora kolacji jest zależna od naszego trybu życia. Należy jednak pamiętać, że regularny sen i posiłki są bardzo ważne.

Suplementy diety wspomagają odchudzanie

Tak. Należy jednak zwracać uwagę na jakość preparatu. Nie możemy także oczekiwać, że tabletki na odchudzanie same załatwią sprawę, mogą jedynie wspomóc organizm w uporaniu się z dodatkowymi kilogramami. Racjonalna dieta, bogata w warzywa i owoce i chociaż odrobina ruchu to podstawa zdrowego organizmu i szczupłej sylwetki.

 

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *