oNa temat odchudzania, napisano wiele poradników. Do tego jest o nim tyle samo opinii co osób odchudzających się. Każdy ma wyrobione już swoje, nie zawsze poprawne, zdanie. Szczupła sylwetka, spalanie tłuszczu, to niektóre z często powtarzanych haseł, które mają nas nakłonić do konkretnej diety. Jak schudnąć w takim gąszczu informacji? Poniżej przedstawiamy najbardziej popularne fakty i mity na temat zrzucania wagi.

Rezygnując ze śniadania, szybciej schudnę

To najczęściej popełniany błąd. Śniadanie to najważniejszy posiłek w trakcie całego dnia. Mit powstał najprawdopodobniej ze względu na to, że ze śniadania najłatwiej zrezygnować. Ponieważ wiele osób, po przebudzeniu nie odczuwa głodu, ponieważ metabolizm po nocy jeszcze jest spowolniony. Jednak organizm potrzebuje energii do funkcjonowania w ciągu dnia, dlatego też absolutnie nie wolno rezygnować z tego posiłku. Brak śniadanie spowoduje też, że będziesz podjadać w czasie dnia.

Owoce można jeść bez ograniczeń

Owoce można jeść między posiłkami, ale w ograniczonych ilościach i nie wszystkie. Bardzo słodkie owoce, jak np.: banany czy winogrona, zawierają dużą ilość cukru, co powoduje wzrost insuliny we krwi, która potem bardzo szybko opada, a uczucie głodu powraca. Należy jeść owoce o niskim indeksie glikemicznym, jak np.: jabłka, czereśnie.

Można jeść czekoladę

Czekoladę lubi chyba każdy. Zjedzenie czekolady, oczywiście gorzkiej, poprawia humor, pamięć, dostarcza organizmowi odpowiedniej dawki energii, uwalnia przeciwutleniacze, które blokują tworzenie komórek rakowych. Wygląda na to, że czekolada ma same plusy. Ale, nawet gorzka, zawiera też cukier, który powoduje produkcje glukozy we krwi. Następuje to ok 1.5 minuty po zjedzeniu. Dlatego też w jedzeniu czekolady należy zachować umiar, jeść tylko tą o wysokiej zawartości kakao, ok 90%.

Kawa jest zabroniona

Kawa jest cudownym napojem, który większości z nas pomaga postawić organizm „na nogi”. Dzięki zawartości kofeiny, organizm dostaje tak zwanego „kopa”. Po wypiciu kawy, możemy bardziej się skupić zwalczając uczucie senności. W większości różnych diet, kawa w umiarkowanych ilościach, bez cukru i mleka jest dozwolona.

Picie wody, przyspiesza odchudzanie.

Picie wody nie przyspiesza odchudzania, ale wspomaga codzienną dietę i przemiany zachodzące w organizmie. Pomaga w trawieniu na każdym etapie, wspomaga oczyszczanie organizmu wypłukując toksyny. Do tego np. woda z dużą zawartością jodu pobudza tarczycę, która ma bezpośredni wpływ na przemianę materii i wydzielanie insuliny. Picie dużej ilości wody dziennie.

Kolacje trzeba zjeść wcześniej

Tak. Kolacje należy zjeść przynajmniej 2 godziny przed pójściem spać. Jest to niezwykle ważne ze względu na to, że w czasie snu metabolizm spowalnia. Pora kolacji jest zależna od naszego trybu życia. Należy jednak pamiętać, że regularny sen i posiłki są bardzo ważne.

Suplementy diety wspomagają odchudzanie

Tak. Należy jednak zwracać uwagę na jakość preparatu. Nie możemy także oczekiwać, że tabletki na odchudzanie same załatwią sprawę, mogą jedynie wspomóc organizm w uporaniu się z dodatkowymi kilogramami. Racjonalna dieta, bogata w warzywa i owoce i chociaż odrobina ruchu to podstawa zdrowego organizmu i szczupłej sylwetki.

 

Różne rodzaje sportów charakteryzują się rożnym stopniem kontuzjogenności. Do sportów o największej ilości kontuzji można zaliczyć, przede wszystkim sporty kontaktowe i wytrzymałościowe, takie jak: hokej, piłka nożna, football amerykański, kolarstwo górskie, boks, wrestling, zapasy, koszykówka, kolarstwo, czy żużel.

Kontuzje przytrafiają się często także w trakcie treningów i są wynikiem przetrenowania, czyli nadmiernego przeciążenia organizmu w stosunkowo krótkim czasie. W zależności od rodzaju kontuzji może ona czasowo wyłączyć sportowca z treningów, bądź przy poważniejszym rodzaju urazu zadecydować o zakończeniu jego kariery w trybie natychmiastowym. Niezależnie od rodzaju kontuzji sportowiec musi poddać się długotrwałej rehabilitacji, często wspomaganej zażywaniem specjalistycznych substancji znacznie wspomagających regenerację mięśni, więzadeł i stawów (do tych substancji należą między innymi białka i aminokwasy). W trakcie rehabilitacji wymagane jest również zastosowanie specjalnej diety białkowo-węglowodanowej. Regenerację osłabionych mięśni zapewnią również specjalnie dobrane masaże, zabiegi relaksacyjne, czy odpowiednio dobrane ćwiczenia rehabilitacyjne. Wszystkie te zabiegi muszą być jednak wykonane przez wysokiej klasy profesjonalistów specjalizujących się w danym typie terapii. Jeśli chodzi o stosowanie suplementów i substancji, takich jak aminokwasy, ze względu na ich znikomą szkodliwość dla sportowców (jest to związek chemiczny naturalnie występujący w ludzkim organizmie) specjaliści zalecają przyjmowanie ich nawet w podwójnej dawce w trakcie rehabilitacji.

Takie związki chemiczne znacząco wspomagają regenerację mięśni, zapewniają ich nieznaczny przyrost, oraz zapewniają wzrost sił witalnych i przyrost energii. Jako, że aminokwasy nie są uznawane w sporcie jako doping, dozwolone jest korzystanie z nich w trakcie powrotu do zdrowia. Sportowcy często przyjmują te związki chemiczne w trakcie zawodów pijąc różnego rodzaju napoje energetyczne (dostępne również na rynku).

Energy Beauty Bar jest masażystą, który ma złotą powłokę i pomaga radzić sobie z wszelkimi zmianami wiekowymi. Urządzenie ma miniaturowy rozmiar, dzięki czemu może zagwarantować najlepszy efekt i daje szybki efekt podnoszenia. Dużą zaletą masażysty jest również to, że można go zabrać do podróży i zawsze będziesz mieć na wyciągnięcie ręki skuteczne urządzenie, które natychmiast poradzi sobie z niedoskonałościami skóry i pomoże wygładzić wszelkie zmarszczki.